onsdag den 4. marts 2009

Ilha Grande - Sao Paulo

Vi tog ud til busstationen, kl 10 om morgenen d. 27 feb. Vi skulle med bussen til Angra dos Reis, hvorfra vi tog en baad til Paradis oeen Ilha Grande. Efter 1,5 times sejltur ankom vi til Vila do Abraão. Da oeen ikke har nogle veje skulle vi selv finde vores hostel til fods, i omkring 35 grader varme. Det var noget af en svedetur da hostellet laa oppe for enden af en bakke. Vi havde booket 2 forskellige hostels, da det ene var ret dyrt, men det var det eneste sted vi kunne fa plads. Dagen efter fik vi rykket vores bagage over til det andet hostel, som var ret godt. Vi fik vores eget lille vaerelse med koeleskab og bad.. dejligt! Ejeren af hostelet, Claus som kom fra Tyskland, foreslog at vi tog hen til en af de smaa strande som laa omkring Abraão. Vi fandt, som kan ses paa billederne, en laekker lille strand, hvor vi slappede af resten af dagen. Da oeen er et stort bjerg, skulle der selvfoelgelig ogsaa vandres lidt. Vi brugte 2. dagen paa at gaa til den modstatte side af oeen, for at se et gammelt faengsel som var slugt af junglen. Turen var omkring 8 km hver vej - 4km op og 4km ned. Faengslet som laa i Dos Rios var en spoegelseby, med mange forladte huse og tilgroet veje. Dog havde byen en lille strand, hvor vi kunne slappe af i vores oemme foeder. Paa turen hjem saa vi lidt dyreliv: aber, biller og en vandrendepind :). Dag 3 brugte vi paa at sejle i kajak. Vi havde lejet 2 havkajakker for en hel dag. Vi sejlede hen til den strand som vi var paa den foerste dag. Turen var haard, men vi klarede den. Vi var isaer oemme i vores arme den naeste dag. Om aftenen tog vi ind til byen for at faa lidt at spise og drikke.
Aftenlivet paa den lille oe var helt specielt med masser af liv, butikker og restauranter. Dagen efter var det desvaerre tid til at komme videre. Vi havde overvejet af blive nogle dage ekstra, men alt var booket. Kl. 8 om morgenen stod vi op, pakkede vores ting og skyndte os ned til faergen som gik kl. 9. Da vi kom til busstationen, havde vi haabet paa der var plads paa den foerste bus der gik kl. 12, men alle busser til Sao Paulo var booket. Vi hookede os op med nogle canadier som skulle samme vej og tog til byen Barra Mansa for at tage en bus videre til Sao Paulo. Vi havde dog ikke booket hostel til den foerste nat i Sao Paulo saa vi brugte lidt tid i bussen til at ringe rundt. Morten fik fat i en dame fra det hostel som de to canadier skulle bo paa og sagde at der ogsaa var plads til os. Da vi ankom til Sao Paulo var kl. 9 om aftenen. Vi splittede en taxa med de to piger i haab om at der stod et vaerelse klar til os. Desvaerre tog vi fejl, der var ingen vaerelser ledige paa hostelet og det saa ud som om vi skulle ud for at finde et andet sted vi kunne sove. Heldigvis havde de to piger lejet et helt vaerelse med 3 senge saa vi fik lov til at sove paa deres vaerelse. Tidlig naeste morgen tog vi saa ud til det hotel vi selv havde booket. Vi havde booket et hotelvaerelse for to da det var ret billigt. Vaerelset er enda stoerre en vores lejlighed i Rio.