torsdag den 28. maj 2009

Washington- New York- Miami- Everglades

Puha det er laaang tid siden vi har skrevet sidst, men tingene er bare gaaet saa staerkt saa vi har ikke kunne naa det.
Vi tog videre til New York d. 7 maj med et busselskab der hedder Greyhound. Vi ahvde dog nogle problemer med vores billetter og det endte med vi blev noedt til at koebe nogle nye, men vi kom dog med bussen. Det tog omkring 4 timer at komme til New York og det var heldigvis ret billigt. Da der er ikke er mange hostels paa Manhatten og dem der endelig er, de er meget dyre saa vi bookede et hostel i Brooklyn til rimelige penge. Den foerste dag kiggede vi os lidt omkring i byen og fandt ud af hvordan metrosystemet virkede. Vi fik ogsaa kigget lidt i butikker bl.a. Macys som er en kaempe butik med 9 etagter. Vi droppede det hurtigt da vi begge for vild:)
Vi havde alt i alt 3 hele dage i New York saa vi ville bruge dagene saa godt vi kunne. Naeste dag stod vi op kl. 9, koebte noget morgenmad som vi ville spise paa Ellis island. Det droppede vi hurtigt for koen var kaempe da vi kom ned til havnen. Vi skyndte os at spise maden og koebte billetter baade til Ellis island og til the statue of liberty island. Det var en rigtig god dag og vejret var dejligt. Ellis island var utrolig spaendende og laererig. Da klokken blev 5 bestemte vi os for at de var paa tide at komme videre. Fra baaden gik vi fra Lower Manhatten til Middel Manhatten hvor vi fik set Ground Zero og Wall Street(lige noget for Morten). Det var en lang tur og vores ben var helt smadret. Da klokken blev 9 tog vi metroen hjem. Der blev dog ogsaa shoppet lidt den dag. Mia koebte det ur hun havde kigget paa i et stykke tid.
Dag 2 spiste vi vores morgenmad i central park. Det var en flot park med masser af mennesker der loeb og cyklede rundt. Et rigtig hyggeligt sted. Vi tog videre ind i byens centrum for at se Times Square. Paa vejen derhen saa vi en kaempe M&M butik paa 3 etager med alt hvad hjertet begaere. Vi skyndte os dog hurigt videre og fandt det sted hvor David Letterman holder sine shows. Vi kunne vaere med i en lodtraekning hvor vi kunne vaere publikum til en af hans shows. Vi var uheldigvis ikke i New York paa det tidspunkt. Da vi kom til Times Square blev vi blaendet af lys. Der var neonlys overalt med diverse reklamer. Efter vi havde set alt hvad der var og se og efter vi havde shoppet lidt... for meget.... gik vi hen til Middel Manhatten hvor vi tog op i Empire stat building. Fra The Emipre state building kunne man se ud over hele NY. Det var dog lidt aergeligt at vejret ikke var helt optimalt, men man kunne stadig godt ane hvor de forskellige steder var placeret.
Dag 3 var den sidste dag og vi manglede heller ikke at se meget af NY. Vi startede med morgenmad som vi koebte i supermarkedet, som saa mange gange foer og tog til Upper Manhatten. Efter noget tid fandt vi John Lennons hus og mindesmaerke, som laa i Central park. Efter at have set os omkring gik vi endnu en gang ned mod vores yndlingsgade 34 street for at shoppe lidt. Efter en lang dag gik vi mod China Town, som var vildt skuffende.Vi havde forventet det ligende det man saa i filmene. Hvor det naesten foelels som om man gaar i Kina. Det var ikke meget anderledes end de andre steder i NY. Det eneste der var anderledes var at det meste stod paa kinesisk. Efter vi havde spist blev vi noedt til at tage tilbage til Ground Zero for at faa printet vores flybilltter paa Burger King. Her i USA har alle baerbar saa det var svaert at finde en netcafe. Som sagt ikke et backpacker land. Da havde vi gaaet fra Upper Manhatten til Lower Manhatten. Det var en lang tur!! Da vi havde faaet printet vores billetter besluttede vi os at tage tilbage til Times Square for lige at se det endnu engang. Da vi gik ned af gaden saa Mia pludeslig Morgan Freeman eller gjorde hun?? Da vi kom taettere paa saa vi det var en voks dukke. Da Mia aldrig havde vaeret paa et vokskabinet tog vi derind. Det var sjovt og en god afslutning i NY, saa fik vi alligevel set nogle kendte:) Da vi kom ud var der en kaempe koe overfor, BB king spillede i byen. Vi gik paa mac fik en milk shake og tog hjem. Det havde vaeret nogle gode lange dag i NY.
D. 11 stod vi op kl. 5 om morgenen da vi skulle flyve kl. 8 til Philidelphia. Vi sparede flere hundrede kroner ved at tage en mellemlanding i Phili. Det kostede os 80 dollars med mellemlanding uden mellemlanding kostede det 240 dollars. Morten var dog ikke meget for at flyve med et Dash fly da vi havde hoert saa mange daarlige ting om dem i DK. Der skete dog ikke noget, men en uge senere hoerte vi om et Dash fly fra NY som havde mistet det ene hjul ved landing. Vi var i Miami kl. 4 og skulle moedes med Trine og hendes soester ved hostlet. Da vi kom gik vi ud og fik en pizza og en sodavand. Ellers gik dagen med at kigge rundt i Miami og lede efter den kendte Miami Ink(beroemt serie i Dk omkring nogle tatovoere). Om aftenen handlede vi ind og lavde mad. Ellers gik resten af aftenen med at spille kort. Vi fik ogsaa nogle oel. da vi andre var for unge til at koebe oel maatte det blive josephine der stod for det indkoeb. I USA maa man ikke drikke offentligt saa da vi sad udenfor og spillede kort lokkede vi nogle skumle typer til. Der var baade nogle der spurgte om vi ikke ville give en oel, selvom han ikke ligenede en der traengte til flere. Nogle der ville hoere om vi ville have noget hash og diverse andre stoffer. Vi takkede dog paent nej tak og spillede videre. De var ikke ubehagelige paa nogle maader og vi fik os et godt grin:)
D. 12 tog vi ned til stranden for at nyde det dejlige vejr. Miami beach har nok den bedste strand Morten og Mia har set paa vores tur. Stranden og vandet er laekkert, koralblaat hav og hvidt sand. Efter vi havde badet lidt tog vi bussen ind til DownTown. Der var ikke meget at se saa vi tog et smut paa wendys og tog derefter hjem. Vi var efterhaanden blevet hajer til vist og spillede det hver aften. Det var hyggeligt at sidde udenfor og nyde aftenen med hinanden og et godt kortspil.
D. 14 tog vi til The Everglades. det var en lang tur, men det kostede os kun 2.5 dollars. Vi fandt et rigtig hippie hostel hvor vaerten stadig sagde groovy. Vi boede paa vaerelse med 3 andre fyre. Trine og Josephine var dog lidt overrasket, men vi tror de synes det var meget sjovt at proeve. Allerede samme dag tog vi til alligator farm sammen med en koreaner med bil;)
Han var saa venlig at koere os derud, koere os til Wall Mart for at handle og komme og hente os igen. Da Mia havde koebt sex and the city i NY.. selvfoelgelig... var hun glad for at se det store fladskaerms tv. Trine og Mia sad og saa sex and the city hele aftenen sammen med to andre gamle hippier fra hostlet. Morten var paa nettet og Josephine laeste bog.
Dagen efter lejede vi nogle cykler af hostelet. Planen var at cykle rundt i The Everglades. Vi saa en masse krokodiller det var en god tur med godt vejr. Dagen derfra skulle blive kraevende for os alle.